Edellinen sivu

Seuraavana päivänä ajoin tiellä 87, jossa oli vähemmän autoja mutta huono asfaltti. Koska tiellä oli paljon kuoppia ja halkeamia, ajoin hitaasti. Illalla löysin erinomaisen paikan pysyttää teltan. Leiri sijaitsi pienen joen rannalla ja tunturien keskellä.


12. toukokuuta palasin tielle E6 ja ajoin kauniiden vuonojen ohi.



Sitten käänsin kohti Kilpisjärveä tielle E8

13. toukokuuta tie kulki ylös ylätasangolle, jonka korkeus on noin 500 metriä merenpinnan yläpuolella.




Kun saavuin Kilpisjärvelle, menin kauppaan. Se oli ensimmäinen käynti kaupassa 680 kilometrin matkan jälkeen. Ennen tätä päivää söin ruokaa, jota minulla oli mukana. Itse asiassa minulla oli vielä tarpeeksi eväitä joten voisin pärjätä käymättä kaupassa, mutta halusin syödä jotain uutta. Ostin mielelläni 2 omenaa ja vielä muutama pikkuasia.

Yövyin järven rannalla, josta näkyi Saana. Auringonlaskun jälkeen oli vielä valoisa.


Yöllä oli noin 5 astetta pakkasta.

Seuraavana päivänä ajoin iltamyöhään, koska halusin päästä laavulle. Illalla tundra oli kauniita. Tundrassa joskus minusta tuntuu, että se on vihamielinen ympäristö, mutta tämä tunne ei tuo epämukavuutta minulle. Päinvastoin minua kiinnostaa siitä. Juuri sen vuoksi tykkään matkustaa pohjoiseen.


Joskus porot kävelivät tiellä


Vihdoin saavuin laavulle. Lähellä oli paljon lintuja. Ne pitivät melua ja häiritsivät nukkumistani. Myöhemmin sain tietää, että se oli suokukkoja


Seuraavana päivänä saavuin Muoniolle ja siellä nousin bussiin. Tähän päivään saakka tämä retki pysyy minun pisimpänä pyörämatkana - 880 kilometriä 14 päivässä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit