Kertomuksen alku on tässä

 Tältä näytti vuono seuraavana päivänä


5. toukokuuta jätin teltan vuonon viereen ja pyöräilin edelleen pohjoiseen. Olin yhä noin 30 kilometrin päässä Mehamnista.

Se oli aurinkoinen ja kaunis päivä


 Vihdoinkin minä ylitin 71. leveyspiiriin ja näin Mehamnin! Se on todellinen maan ääri. Eloton erämaa on ympärillä, vain vähän taloja on rannalla ja edelleen on ankara valtameri.


Palasin leiriin illalla noin kuudelta.

Seuraavana päivänä minun täytyi kulkea ylämäkeen tällä tiellä


Se oli vaikein päivä koko matkan aikana, koska puhalsi kova vastatuuli. Aamulla heräsin melko aikaisin ja kello 11:30 jo aloin nousta ylätasangolle. Nousu kestää noin 10 km ja minä en voinut pyöräillä tuolla tien osuudella. Joskus oli vaikea edes kävellä. Silloin laskin askeleet ja pysähdyin vähän lepäämään 50 askeleiden välein.

Ylätasangolla voin ajaa vain, jos tie mutkitteli ja tuuli puhalsi sivulta. Tämä johti siihen, että 30 kilometrin matka kesti 5,5 tuntia.

Sitten tie pudottautui alas ja vihdoin voin pyöräillä. Jonkin aikaa ajoin lahden rannalla ja pystytin teltan illalla yhdeksältä.

7. ja 8. toukokuuta ajoin Tanabru kylään. Tämä matkan osuus oli helpompi ja tämä väli oli hyvin tuttu, mutta olin jo kovin väsynyt.

Matkan aikana kuljin 492 km kahdeksassa päivässä.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit